Білоруська косметика: доступна або марна?
20 Августа 2009
Хоча в багатьох сучасних публікаціях прийнято писати, що білоруська косметика здобула популярність і визнання, виключно, в останні роки, косметичні засоби республіки Білорусії користувалися популярністю ще за часів Радянського Союзу.
На загальному тлі тотального дефіциту ця продукція завжди виділялася ефективністю і якістю. Сьогодні білоруська косметика становить серйозну конкуренцію європейським товарам свого сегмента, в першу чергу, тому що випереджає продукцію багатьох західних брендів в рейтингу натуральності.
Феномен білоруської косметики
Прорив, здійснений білоруською косметикою в останні роки, полягає в творчому поєднанні багаторічних традицій із новітніми технологіями, як в області розробки нових рецептів і лінійок продукції, так і в області маркетингових стратегій.
Основа концепції кращих торгових марок Білорусі полягає в розумному компромісі між сучасними тенденціями в розвитку косметичної індустрії.
З одного боку, зараз все більшою популярністю користуються товари з натуральних компонентів. Косметика, в складі якої переважають речовини, отримані шляхом синтезування, підсвідомо сприймається, як небезпечна для здоров’я і втрачає популярність. З іншого боку, за довгі роки споживач звик до досить великого терміну придатності косметичних засобів, їх легкої консистенції, різноманітності ароматів. А цього важко досягти за допомогою тільки натуральних компонентів.
Провідні білоруські підприємства не використовують у виробництві:
- продукти нафтопереробки;
- агресивні поверхнево-активні речовини;
- синтетичні барвники;
- гідрогенізована касторова олія (іншими виробниками воно зазвичай використовується в тоніках і лосьйонах для підтримки стабільного стану всіх компонентів)
- пропілен, гліцерин і бутиленгліколь як зволожувачів (за винятком тих випадків, коли ці речовини знаходяться в складі запатентованих рослинних комплексів, оскільки в них зміст цих речовин мінімально і вони неактивні);
- формальдегіди, парабени, бронопол і інші консерванти, які можуть бути небезпечними навіть потенційно.
Пріоритети рецептур віддаються натуральним речовинам. Найбільш часто в якості сировини застосовуються витяжки з плодів, квітів, листя, кори і кореневищ рослин, молоко домашніх тварин, особливо, цілющий козяче молоко, продукти переробки бджолиного меду, дріжджі, висівки, вода з термальних джерел, ефірні масла природного походження.
Впродовж останнього десятиріччя відзначено розвитком активного співробітництва білоруських виробників з відомими західними брендами. Результатом таких продуктивних бізнес-альянсів стали серйозні переваги, які забезпечили косметиці колишньої республіки СРСР передові позиції на ринку країн СНД.
- Інновації у виробництві. Завдяки партнерству з європейськими компаніями білоруські виробники мають можливість використовувати новітні досягнення науки і техніки в своїй галузі. Заводи обладнані за останнім словом західної техніки, що забезпечує необхідний рівень якості.
- Екологічність косметики, забезпечена високоякісною сировиною і переважанням натуральних інгредієнтів.
- Ідеальна пропорція «ціна / якість». Білоруські бренди фіксують ціну на мінімально допустимому рівні,
- Всі провідні виробники Білорусі виробляють косметичні засоби у вигляді повних комплексів по догляду за шкірою, волоссям, нігтями. В асортименті кращих торгових марок є аматорські лінії для домашнього використання і лінії професійної косметики Професійна косметика: розумний підхід до краси для салонів краси.
Декоративна косметика Білорусі
Засоби по догляду за шкірою і волоссям, практично, не викликають нарікань у споживачів. Що ж стосується білоруської декоративної косметики Декоративна косметика: як зробити гарний макіяж, то її якість об’єктивно залишає бажати кращого.
Перш за все, критиці з боку покупців піддається колірний діапазон тіней і губної помади. Навіть в новітніх колекціях колірна гамма, що називається, «вчорашній день». Навіть з натяжкою її важко назвати відповідає останнім модним тенденціям, як би не декларували білоруські підприємства-виробники своє прагнення йти в ногу з часом.
Другий недолік більшості засобів білоруського мейк-апу – їх нестійкість. Туш обсипається, тіні вбираються, а помада розтікається.
Зрозуміло, такими негативними властивостями володіють не абсолютно усі товари цього сегмента, однак загальна картина свідчить – білоруські виробники декоративної косметики мають ряд реальних технологічних проблем, що потребують оперативного вирішення.
«Білить» і «Вітекс» – лідери ринку білоруської косметики
Компанії «білить» і «Вітекс» з’явилися на ринку понад двадцять років тому. Це родинні та партнерські фірми. Фактично – це родоначальники косметичної галузі Білорусі, яскраві й успішні приклади співробітництва білоруських підприємств з європейськими колегами, гармонійного поєднання народних традицій з досягненнями сучасної індустрії.
«Білить» – спільне білорусько-італійське підприємство. Її італійським засновником є косметична компанія «G.V.F.». Одним з вдалих маркетингових ходів партнерів був початок випуску компанією власної упаковки з оригінальним дизайном. У дев’яності роки минулого століття упаковка була явним слабким місцем білоруського, так і, взагалі, пострадянського виробника. Елегантна упаковка «білить» відразу привернула увагу покупців і відбудувала торгову марку від конкурентів.
Сьогодні в арсеналі «білить» і «Вітекс» понад двадцять ліній косметики. Особливе місце займає екологічно чиста унікальна косметика «Bio Line», в складі якої немає:
- барвників;
- ароматизаторів;
- лаурилсульфата натрію (сильного алергену, який знаходиться в складі багатьох миючих засобів та шампунів)
- парабенів (консервантів, визнаних потенційно ракообразующим)
«Белгейтс» – білорусько-австрійська косметика нового покоління
Косметичні лінії «Белгейтс» розробляються і випускаються під керівництвом і при финасирования австрійської компанії «Astholtz». Це завод європейського рівня, укомплектований швейцарським і чеським обладнанням для виробництва косметики.
Найбільш відомий бренд компанії, який експортується в декілька країн, в тому числі і в Росії – LIV DELANO, асортимент якого налічує шістдесят п’ять позицій.
Перш чим надійти в продаж, продукція проходить скрупульозну перевірку на токсикологічну безпеку і нешкідливість. До складу косметичних засобів входять натуральне бабасу з плодів бразильської пальми, африканське масло каріте з плодів дерева ши, масло австралійського горіха макадамії і масло авокадо. Ці екзотичні компоненти компанія набуває у кращих світових виробників сировини для косметики і парфумерії: BASF, Fragrance Oils, Degussa та інших.
Як і інші лідери виробництва косметики Білорусі, «Белгейтс» не використовує в своїй косметиці гліцерин. У складі продукції його замінюють натуральні компоненти сорбітол і бетаїн.